Workshop ondernemen voor fotografen
arrow_drop_up arrow_drop_down

Workshop marketing en ondernemen voor fotografen

workshop marketing voor fotografen

Waar gaat de workshop marketing en ondernemen over? 

  • Hoe je als fotograaf je omzet van € 15.000 in 3 jaar kunt laten groeien naar € 100.000
  • Met welke techniek je concurrenten een stap voor bent omdat ze deze zelf niet toepassen
  • Hoe je van je hobby je werkt maakt met als uitgangspunt plezier en passie ervaren in je werk
  • Wat de nieuwste marketing trend van dit moment is
  • Hoe jij als fotograaf het verschil maakt in een markt vol concurrenten 
  • Waarom investeren in social media weggegooid geld is als je dit ene element overslaat
  • Wat het nummer 1 ingredient is in je bedrijf om succesvol te kunnen ondernemen

Herkenbaar?

Als zelfstandig ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe opdrachten. Je steekt hier veel tijd en energie in. Ondanks dat je van alles hebt geprobeerd, is het lastig om voldoende klanten binnen te blijven halen. Inmiddels heb je de prijzen aangepast, je website veranderd en je adverteert op Facebook en Google, maar een echte stroom aan nieuwe klanten blijft tot nu toe uit. Dit roept allerlei vragen op: komt het door de grote hoeveelheid concurrenten in de fotografie-markt? Is de kwaliteit van de foto's die ik maak wel goed genoeg? Vinden klanten mij te duur?


Als fotograaf kan je volledig opgaan in het invullen van details binnen je bedrijf, hierdoor zie je al snel één belangrijk onderdeel over het hoofd. Dit overkomt veel fotografen, waardoor je in een concurrentie strijd belandt. Deze strijd zorgt ervoor dat klanten voornamelijk op prijs selecteren en je als fotograaf de urgentie ervaart om steeds meer service te bieden voor het zelfde geld. Een race die niet al te lang vol te houden is. Het is niet gek dat veel fotografen na enkele jaren stoppen met zelfstandig ondernemen of naast hun fotografie-bedrijf op zoek gaan naar een baan in loondienst.


Zonde! Wij geloven dat plezier in je werk voorop staat en dat je van fotografie wel degelijk je hoofdinkomen kunt maken! Het is mogelijk om in 3 jaar tijd een omzet van €15.000 te laten groeien naar €100.000. Tijdens de workshop ondernemen vertellen we je hier alles over. We gaan niet uit van één enkel succes verhaal wat je één op één moet kopiëren om ook ‘succesvol’ te kunnen zijn. We geloven in een aanpak die je kunt afstemmen op je persoonlijke situatie. Een plan werkt namelijk alleen als het écht bij jou past.


De inhoud van deze workshop

Goed kunnen fotograferen is geen garantie voor een volle agenda met goed betaalde opdrachten. In de huidige fotografie-markt, met veel concurrentie, maken je ondernemersvaardigheden het verschil. In deze workshop bespreken we alle kansen en bedreigingen die er voor jou als zelfstandig ondernemer zijn. De workshop zit bomvol theorie, met daarbij vooral praktische voorbeelden en tips over hoe je dit toepast in de praktijk. De theorie wordt afgewisseld met interactieve blokken, waarin we je uitdagen om na te denken over het direct toepassen van deze theorie binnen je eigen bedrijf. Ons uitgangspunt daarbij is een marketingstrategie die gebaseerd is op je persoonlijkheid en talent.


De unieke factor van deze workshop marketing en ondernemen voor fotografen

Tijdens de workshop ondernemen verteld Lotte je alles over handige bedrijfsoplossingen voor fotografen. Als business consultant is ze expert op het gebied van bedrijfskunde en verteld je alles over de ingrediënten voor een goedlopend bedrijf. Afgewisseld door Arjan, die met meer dan 10 jaar ervaring als fotograaf, uitleg geeft hoe je zelf de theorie van bedrijfskunde in de praktijk kunt toepassen. Dit geeft een unieke combinatie die je verder nergens anders tegenkomt. 

Aanbevolen door andere fotografen

Ik vond de workshop ondernemen erg inspirerend. We kregen duidelijke en toepasbare handvatten. Het heeft me aan het denken gezet over mijn bedrijf en het belang van een goede strategie. Ik ben erg enthousiast geworden om hiermee aan de slag te gaan. 
Iris Wuijster
De workshop was diepgaand en compleet. Het hield me een spiegel voor en dwong me om mijn eigen situatie als ondernemer opnieuw te bekijken. Ik heb inzichten gekregen waar ik iets mee kan. Daarnaast heb ik ook nieuwe leuke collega's leren kennen.
Nathalie de Boever
Een inspirerende workshop. Arjan en Lotte hebben een duidelijke presentatie gegeven. De struggles die hierbij naar voren komen zijn voor mij erg herkenbaar. Het heeft mij als ondernemer flink aan het denken gezet. Ik kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.
Mariska Honing

Het antwoord op heel veel vragen zoals: 

  • Hoe kan ik mezelf onderscheiden met zoveel concurrentie om me heen?
  • Ik wil minder werken bij mijn baas, hoe haal ik meer inkomen uit fotografie?
  • Hoe zorg ik dat een klant voor mij kiest ondanks dat de ander goedkoper is?
  • Ik wil mijn prijzen verhogen, hoe doe ik dit zonder klanten af te schrikken?
  • Hoe haal ik meer boekingen uit een kennismakingsgesprek?
  • Ik wil minder moeite moeten doen om klanten binnen te halen, hoe moet dat?

Deelnemers beoordelen deze workshop met een 8,7

Ik nam deel omdat ik wilde groeien met mijn bedrijf. Ik heb er nog een baan naast, en daar zou ik graag mee willen minderen. Ondanks dat het niet slecht gaat met fotografie heb ik nog te weinig business om een volgende stap te zetten. Na het volgen van de workshop heb ik meer inzichten gekregen om mijn bedrijf meer op de kaart te gaan zetten. Vooral de strategie aanpak die besproken werd sprak me erg aan. Als eerste ga ik nu mijn branding aanpassen en kijken of mijn website overbrengt wat ik wil uitstralen.e gaan. 
Stan Bessems
Ik nam deel aan de workshop omdat ik graag meer boekingen zou willen hebben. Ik wil meer uit mijn bedrijf halen en de omzet vergroten. De workshop leerde me hoe ik me kan onderscheiden van andere fotografen. Niet allen op mijn website, maar ook in mijn communicatie, zowel online als offline. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met duidelijk naar voren brengen waar ik voor sta. Wie ik ben, waar ik blij van wordt, om zo mijn ideale klant te kunnen bedienen. Ik dan deze workshop absoluut aanraden aan andere fotografen.
Chantal Fijnenberg
Ik nam deel omdat ik wilde leren hoe ik meer kan groeien, en met minder moeite klanten binnen kan halen. De workshop was heel goed met duidelijke en heldere uitleg. Het belangrijkste inzicht wat ik heb opgedaan is dat de ideale klant vinden wel degelijk het allerbelangrijkste is. Dit is ook het eerste wat ik binnen mijn bedrijf ga aanpassen. Ik ga meer kijken naar wie ik ben en wie mijn ideale klant is en hoe ik deze kan beter kan bereiken. Deze workshop beoordeel ik met een 9.
Tineke Vonk

De sprekers bij deze workshop:

Fotograaf Arjan van der Plaat

Arjan is ruim 10 jaar fotograaf en gespecialiseerd in het fotograferen van bruiloften onder de naam: The Wedding Story. Zijn passie om andere mensen te helpen om het maximale uit zichzelf te halen spoorde hem aan om 13 jaar geleden af te studeren als docent. 

Business Consultant Lotte Goosen

Lotte is voormalig topsportster en afgestudeerd bedrijfskundige aan de Erasmus Universiteit. Als Business Consultant heeft ze o.a. gewerkt bij Deloitte voor grote bedrijven als Shell en Philips en hierdoor een uitgebreide expertise op het gebied van problemen analyseren en oplossen voor bedrijven en ondernemers.

Datum: vrijdag 13-11-2020

Locatie: van 't Hoffstraat 10, 3316GX Dordrecht

Tijdstip: 09:30 - 15:30

vrijdag

13-11-2020

09:30

Deze workshop is voor jou: 

  • Als je durft te kiezen voor wat jij belangrijk vindt
  • Als je ambitie hebt om je bedrijf verder te laten groeien
  • Als je wilt groeien in je ondernemersvaardigheden
  • Als je een concreet plan wilt maken voor de groei van je bedrijf
  • Als je meer plezier uit je werk wilt halen
  • Als je een grote stap voorwaarts wilt zetten met je bedrijf

JA, ik wil ook weten hoe ik mijn concurrenten een stap voor ben!

Tijd om in actie te komen!


Is er in jouw agenda nog genoeg ruimte voor meer ideale klanten? Eén ding is zeker. Als je alleen maar naar je huidige situatie kijkt, opmerkt dat het met de huidige aanpak niet lukt, maar verder niet in actie komt krijg je in de toekomst nog steeds hetzelfde resultaat.